سهم 3 درصدی استان از طرح‌های آبخیزداری کشور/کمتر از 15درصد بودجه اداره کل برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع
به گزارش تابناک سمنان: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: سهم استان سمنان از طرح‌های آبخیزداری کشور فقط سه درصد می باشد که درصورت تامین بودجه عملیاتی می شوند.
کد خبر: ۸۷۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 20 July 2020

اجرای ۳۰ طرح آبخیزداری در کهگیلویه و بویراحمد

 

سهم 3 درصدی استان از طرح‌های آبخیزداری کشور

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: این عملیات در21 حوضه آبخیز و با اعتباری بالغ بر 240میلیارد ریال در حال برنامه ریزی می باشد
وی در ادامه گفت: در سال ۹۸ از محل صندوق توسعه ۲۰۰ میلیون یورو (یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری کشور اختصاص یافت که از این میزان 45 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه طرح‌های آبخیزداری استان اسمنان تخصیص یافت. 1۵ درصد از این بودجه برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع ، مستند سازی و فرهنگ سازی ،کاداستر، توانمند سازی جوامع محلی ، عملیات بیولوژیکی و 85درصد آن نیز برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان در نظر گرفته شد.‌

علمیاتی شدن برخی از پروژه های منوط به تأمین اعتبار 

عبدالشاه با بیان اینکه این پروژه‌ها در 8 شهرستان میامی، شاهرود، دامغان، سمنان، مهدیشهر، سرخه، آرادان و گرمسار اجرا خواهد شد، وی افزود: پیگیری مراحل اجرای این پروژه‌ها در حال انجام است و در صورت تأمین اعتبار عملیاتی خواهد ‌شد.

 امید به اتمام پروژه های سال گذشته در شهریور 99
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به آخرین وضعیت طرح‌های آبخیزداری سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: پروژه‌های اجرایی سال گذشته در 28 حوضه بود که برخی از آنها تکمیل شد و برخی نیز پیشرفت ۹5 درصدی دارند که تا پایان سال مالی (پایان شهریورماه) به اتمام می‌رسند.
تاکنون  ۱/۵میلیون هکتار از اراضی و حوزه‌های آبخیز استان مورد مطالعات توجیهی قرار گرفته است و مطالعات تفصیلی حدود 240هزار هکتار در 13حوزه در حال مطالعه است. طی سالهای 1370تا 1398به حجم 730هزار متر مکعب عملیات سنگ و ملات وحدود 6 میلیون متر مکعب عملیات خاکی با هدف کنترل سیلاب و کنترل فرسایش خاک در استان سمنان اجرا شده است.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار